Selasa, 3 Februari 2009

Benih Yang Tidak Baik Semua Saya Hantar Ke Thailand

Maaf sahabat-sahabat semua. Video kuliah Ustaz Salehuddin ni aku dah tersilap post. Yang bertajuk "Kenapa Syiah Tidak Tolong Gaza" adalah bahagian ke 2 sebenarnya.

Orang yang berusaha mencari jalan kebaikan akan mendapat belas kasihan Allah subhanahuwata'ala. Niat yang baik dalam keadaan perbuatan yang haram tidak akan diterima.

Fatwa ASB dan ASN???




Tak boleh campur duit halal dengan duit Haram. Buit konsert (haram) untuk amal kebaikan. Perbuatan ini adalah yang dilarang oleh syarak. Niat yang baik tidak diterima syarak dengan cara yang haram. Cara yang haram akan memberi kesan kepada niat untuk berbuat kebajikan. Seperti sport TOTO. Bagaimana doa orang-orang islam akan diangkat jika masih menyokong sistem yang haram seperti riba. Menentang hukum hudud dan sebagainya. Tidak ada keberkatan bersedekah dengan duit haram. Semua ini akan membawa kamu ke neraka. Sesunguhnya Allah suka kepada perkara yg baik. Allah akan terima perbuatan yang jahat berubah untuk menjadi baik tetapi tidak menghalalkan yang didapati dari yang haram untuk digunakan atas jalan kebaikan seperti duit riba yang didapati semasa jahil di sedekahkan kejalan kebaikan setelah bertaubat.

Tidak boleh rakyat sahaja yang melakukan boikot barangan yahudi dan Amerika. Kerajaan tidak turut serta. Sepatutnya kerajaan yg memainkan peranan penting dalam boikot.

Kita mesti berhati-hati dengan golongan syiah. Mereka hanya akan menolong golongan mereka sahaja. Sejarah telah membuktikan. Raja Bakhtiar yg berfahaman Syiah kata akan membantu orang Islam di Syam yang di serang oleh orang yahudi. Akhirnya golongan Syiah ini menyerang golongan sunni. Ikuti semua ini dalam bahagian ke 2 yang bertajuk "Kenapa Syiah Tidak Tolong Gaza" di bawah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan